Monday, December 13, 2010

Kesibukan dalam Kenangan

Mudahan kami dapat bertemu lagi

Tempat yang menemukan saya dengan pelbagai kenangan

Persediaan sebelum persembahan menjelang
Sabtu (4 Disember 2010)

Saya terasa kanak-kanak kembali

Saya rakamkan kenangan pada hari terakhir program ini

Ini keluarga jagaan saya, Keluarga Bidang al-Quran







Saya kadang-kadang tertanya pada diri, masa sangat pantas berlalu. Tapi saya tidak menghargai masa-masa yang berlalu pergi. Bermula cuti semester sehingga pada hari ini, tidak sempat saya 'post'kan apa-apa di ruang blog saya ini. Menerima panggilan daripada ayahanda saudara di Biro Perkhidmatan Pendidikan- Majlis Islam Sarawak, terus saya sibukkan diri bersama kanak-kanak seusia 11 dan 12 tahun. Ada yang belajar taranum, melukis, menari, menyanyi, berlakon dan menulis. Semua mereka diletakkan di bawah satu bumbung iaitu di SK(A) Datuk Haji Abdul Kadir Hassan. Dua minggu masa cuti saya, saya kongsikan bersama kanak-kanak ini. Pengalaman yang sangat memberikan saya inspirasi. Bersama ratusan anak-anak yang genius, siapa tidak teruja. Terus masa cuti saya, saya bahagikan bersama rakan-rakan staff di pejabat Biro Perkhidmatan Pendidikan. Seminggu di situ. Saya didedahkan dengan cara kerja di dalam pejabat kerajaan. Sungguh mengujakan. Ada semangat saya pahatkan di dinding pejabat itu. Mungkin ingin kembali berkhidmat jika diberi peluang. Terus hujung minggu saya berbaki dua hari, saya serahkan di Maktab Perguruan Batu Lintang. Menyediakan persiapan untuk Bengkel Bicara Upaya Ummah II yang dihadiri oleh ratusan golongan berpendidikan dan profesional dalam pelbagai bidang. Petang Ahad, (12 Disember 2010) saya berpeluang bersama YAB Pehin Sri Taib Mahmud, Ketua Menteri Sarawak. Berdialog dan sesekali terusik dengan cerita-cerita lalu. Malasnya saya apabila kembali ke rumah. Kepenatan daripada kesibukan itu. Ya, banyak gambar yang saya ambil untuk simpanan saya. Satu dua gambar itu, saya kongsikan di sini. 

No comments:

Post a Comment