Thursday, December 30, 2010

2010= ?

 Semoga hadiah yang sama dan lebih baik untuk 2011
Di layar facebook semua sudah mula menitipkan ucapan selamat untuk teman-teman sempena tahun baru yang bakal menjelma kurang 12 jam dari sekarang. Semua kisah suka dan duka, dikenang kembali. Sama ada datang secara terus, mahupun ingin dilupakan tetapi datang dengan sendirinya. Semua teman-teman mula membina azam yang baru. Tetapi ada yang mengatakan "azam lama pun tak lepas, sibuk dengan azam baru." Tetapi bagi saya, setiap tahun semua kita perlu mempunyai azam yang baru. Tidak kira sama ada azam yang lepas tercapai mahupun tidak. Azam ini seolah-olah target untuk kita. Memperbetulkan dan meningkatkan segala kekurangan yang mungkin ada. Terus saya membina azam baru untuk tahun ini. Memikirkan tentang formula tajuk di atas, saya terasa janggal. Menyebutnya kadang-kadang terasa segan. Ada teman-teman yang tidak percaya status saya. Tetapi rasa sunyi memang ada. Yang pasti, rasa itu bukan keperluan yang memuncak untuk saya. Biarlah ia datang dengan relanya. Saya harapkan, 2010 merupakan tahun yang telah membuatkan saya menjadi insan. Dan saya harapkan 2011 menjadikan saya sebahagian daripada insan yang mendapat kasih dan sayang dari tuhan yang agung. Dan juga untuk dirimu.

2 comments:

  1. Agak terasa dgn kiasan wan..hehe,azam untuk cari hawa???

    ReplyDelete
  2. apa yang terasanya ain? cinta ka.. ahaha

    ReplyDelete