Monday, January 3, 2011

Kelahiran bagiku Istimewa

Saudara Irman Fareed memperkenalkan saya dan mereka, terima kasih
Saya baru-baru ini dipelawa seorang rakan untuk mendengar Funkerfm. Terus saya pasangkan radio internet itu setiap kali saya menemani laptop usang saya ini. Hari ini, saya tukarkan lagu Kelahiran nyanyian Adi Putra dan memasangkan radio Funker ini di laman blog saya. Kadang-kadang, lahir tidak semestinya keindahan. Ada juga lahir yang menyeksakan. Tapi lahirnya tidak pernah dipinta. Mereka pun ingin menjadi seperti biasa. Tapi kelahiran mereka tidak seindah yang mereka dambakan. Menjadi pujaan ramai. Matanya beralis lebat. Pipinya gebu seputih kapas. Tangannya cukup dengan jari-jari yang lentik. Kakinya melangkah dengan cekap. Tapi tidak mengapa sayang, bukankah kita makhluk sama sahaja. Tiada istimewa. Kerana perhiasan dunia ini tidak dapat kita buat bekalan di Hari sebenar. Bersabar sayang. Semoga dirimu dalam rahmat Ilahi, juga diriku dan mereka.

No comments:

Post a Comment