Tuesday, October 19, 2010

Majlis Diskusi Novel

Hari ini saya diberi kesempatan menjadi moderator untuk Majlis Diskusi Novel minggu ke-9. Novel Lentera Mustika menjadi tajuk pembentangan panel pada hari ini. Perasaan teruja dan gembira kerana dapat bersama-sama dengan penulis novel ini. Mungkin salah satu keistimewaan moderator ialah dapat mendekati individu dengan lebih dekat. Bercakap dan bertanya apa sahaja soalan, mungkin satu lagi  keistimewaan yang ada. Selepas selesai panel membentang hasil kerja mereka, saya menjemput Puan Nisah Haron untuk berkongsi pendapat dan pengalaman beliau. Satu pesanan yang ringkas tentang menulis yang disampaikan oleh Puan Nisah tengah hari tadi mungkin akan saya pahatkan benar-benar di fikiran saya. Mudah dan jelas sahaja mesejnya, iaitu "sikit-sikit, sungguh-sungguh dan selalu". Konsep "3S" yang dikongsikan oleh Puan Nisah. Banyak yang dikongsikan oleh Puan Nisah dan pastinya memberikan satu lagi inspirasi baru kepada kami semua. Juga satu infomasi yang disampaikan oleh Puan Nisah yang akan saya ingat. Hari ini, genaplah 7 tahun pemergian Allahyarham Othman Puteh. Semoga rohnya tenang di sana. Al-Fatihah.

No comments:

Post a Comment