Monday, December 31, 2012

Selamat 2013

Dan semalam kita menghitung, apakah esok mula mengasah bibit-bibit azam, yang entah berapa lama kita simpan, tak siapa tahu, mengira apakah esok akan ada mentari di balik tabir itu, bukankah Tuhanmu berpesan dengan kitab yang Mulia, bahawa esok belum pasti milikmu? Terus aku tarikan jari-jari tanpa henti, mencari khilaf, menerus dosa silam, apakah tiada hujung? Jangan dibiar semalam menghantui esokmu, dan jangan biarkan esok menhantui malammu, biarkan kami berselimut biru itu, kerana belum ada taman indah di situ, biar kami menunggu di sini, mencari kanan atau kiri yang lebih pantas ke situ, kerana tiap bukit ada curamnya, tiap sungai ada lekoknya, tiap pohon ada rantingnya, dan saya mulakan tahun ini benar-benar tanpa noktah, kerana saya bimbang, bila saya noktahkan malam ini, esok pasti bukan milik saya lagi

Mudahan impian tercapai

No comments:

Post a Comment