Sunday, July 31, 2011

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan

Alhamdulilah, sekali lagi diberikan kesempatan oleh Ilahi untuk berada dalam bulan yang penuh dengan keberkatan. Setiap amalan digandakan pahalanya. Istimewanya melebihi bulan-bulan lain yang ada. Azan maghrib tadi benar-benar menginsafkan saya. Terasa kelainan sekali. Saya harapkan ini bukan Ramadhan terakhir buat saya dan mereka. Tahun ini Ramadhan sedikit berbeza bagi saya. Walaupun kemeriahannya tetap sama seperti dulu. Pemergian buat selamanya nenda tercinta baru-baru ini begitu mengejutkan saya. Tapi tetap redha atas kehendakNya, kerana kita hamba pinjaman untuk sementara. Yang pasti, saya sempat menunaikan solat sunat Tarawikh di surau kampung saya tadi. 2 tahun saya kehausan untuk Tarawikh di halaman kampung sendiri. Bersama rakan-rakan sekampung yang sama bermain, sempat juga bertanyakan khabar dan pasti ada yang sudah berkeluarga. Kesempatan bertadarus sangat menyentuh hati saya. Teringat akan pertama kali Tadarus, semuanya masih kecil-kecil. Mampukah saya ulang semula kenangan itu atau hanya akan tersimpan dalam lipatan ingatan saya. Terima kasih Ramadhan yang telah mengembalikan ingatan saya semula bersama mereka. Saya teringat akan Khairil anak kecil di PERYATIM. Semoga Ramadhan yang penuh keberkatan ini menemukan saya dan dia. Salam Ramadhan semuanya!

Terima Kasih Yana, Poster yang Indah!

No comments:

Post a Comment