Sunday, May 22, 2011

Selamat datang Ke KFC

Saya dan teman-teman di tempat kerja
Kata orang, senyuman penawar duka. Tapi kadangkala, senyuman tak seindah biasa. Seperti saya ada kadangnya, senyuman diukir bukan kerana saya suka. Ada plastik di sebalik semuanya. Saya sendiri dapat rasakan. Senyumaan yang saya berikan itu, benar atau palsu. Arau juga selalunya memang palsu. Tapi saya sendiri menyedari, ada kalanya kepalsuan itu penting. Kerana ianya mampu melonjakkan kita, dari satu posisi yang cukup rendah kepada satu posisi yang cukup menyenangkan. Mungkin hanya duduk di hadapan komputer yang canggih ataupun hanya dapat menekan papan kekunci pada bahagian note pad. Saya juga tidak dapat memastikan, berapa lama saya dan mereka akan berada di situ. Mungkin indah hanya seketika. Indah bersama teman-teman yang menceriakan. Oh, makan di sini. Terima kasih dan datang lagi! (Teruskan senyuman walaupun palsu?)

No comments:

Post a Comment