Wednesday, April 27, 2011

Semua mereka Menginginkan

Balik Kampung insyaAllah 29hb April ini
Kata orang, hati terkenang mulut menyebut. Timbul kata-kata itu kerana budi yang dipersembahkan menjadi ingatan dan kenangan orang lain. Tapi kadang kala, dalam kehidupan hari ini, bukan hanya budi yang dikenang dan disebut, perbuatan yang tak mungkin ingin dikenang dan disebut pun akan membuatkan diri saya berkata, hati terkenang mulut menyebut. Bukan kerana apa pun, hanya kerana saya kesal melihatkan keadaan itu. Pernah saya menabur bakti dan budi di atas warna-warna daun yang disangka segar. Rupanya kepalsuan pada setiap helaian yang ada. Pernah saya menyiram kasih dan simpati pada batasan yang ada. Rupanya kerapuhan yang ada pada tiap pohon yang melambai. Saya bersyukur atas rahmat Ilahi, menunjukkan setiap jawapan yang saya cari sejak dulu lagi. Mungkin inilah hikmah di sebalik kejadian. Saya diperlihatkan akan intan dan permata. Mungkin juga pada kaca yang hanya berkilau pada luarannya, dan melukakan pada dalamnya. Terima kasih Allah.

No comments:

Post a Comment