Sunday, February 3, 2013

Pengalaman

Terbang lagi?
Saya masih menghitung-hitung, sama ada kembali ke pembukitan ilmu atau terus berada di samping keluarga tercinta. Juga tentang cita-cita dan harapan yang seringkali saya fikirkan, habiskan atau tinggalkan? Membiarkan hari-hari berlalu tanpa sebarang kisah yang membawa kepada satu pengalaman baru, saya kembali ke tempat lama mencuba sesuatu yang mungkin masih lama tapi dalam suasana yang sedikit berbeza. Mungkin akan bertemu rakan yang menyenangkan, atau mungkin teman yang menggusarkan. Saya menanam hasrat membiarkan sekeliling saya menjadi kosong apabila saya berdiri di sana. Memberikan fokus kepada tetamu-tetamu yang hadir, dan sesekali menjenguk jiran andai saya rasa diperlukan atau perlu. Hati saya berdebar-debar, tapi saya sudah fikirkan helah untuk keluar dari situ dalam seminggu dua ini andai kehadiran saya tidak menyelesakan orang lain, atau mungkin saya sendiri yang tidak selesa. Malam-malam yang meninggalkan luka-luka buat insan yang mencari, tapi percaya akan Tuhan yang tidak pernah melupakan hambaNya yang sering lupa akan kebesaran Tuhan yang Maha Esa. Titipkan doa buat saya dan semua, sentiasa dalam landasan umat yang diredhai dan dikasihi. 

No comments:

Post a Comment